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注目

ヴェイダー卿がFOを率いていたら理想

機敏で機動的な帝国は皇帝の目標だった。 帝国の肥大化は負担となり、国家運営、安全保障、体制維持、全てにおいて疲弊していたのだ。 反乱分子をもっと早いうちに叩ければ、後々あらゆる労力とコストが低下していたに違いない。 結局、皇帝の死により体制は崩壊する。独裁体制の限界だ。 ヴェイダー卿は皇帝に献身していたが、帝国の在り方に懸念を抱いていたと思われる。つまらない政治的束縛に縛られず、内部を横断して迅速な行動を認められる暗黒卿だったが、不十分であった。帝国の構造的欠陥、太り過ぎていて、力強いが鈍いのだ。 おそらく帝国が資源と労力、コストを無限に使える発想に端を発する。 何の制限も設けなかったせいで、不効率を招く温床になっていたのだ。 限りある資源を最小限に使う発想は帝国になかったのだ。 すなわち特殊作戦を主体にした非国家主体である。 そもそも反乱分子をもっと早いうちに叩ければ、後々あらゆる労力とコストが低下していた。その反省である。何より低コストだから、軽く機敏で機動的だ。 もしヴェイダー卿が生きていたら、率いさせたかった。スノークはヴェイダー卿を意識していた。ヴェイダーと同じように、カイロレンにやらせたかったのだ。 しかしカイロレンは力不足であり、ヴェイダーに匹敵しない。 ヴェイダーほどのフォース感応者でないのだ。 「お前はヴェイダーではない、マスクを被った子供よ」 特殊作戦をカイロレンにやらせて、あらゆるコストを低下させるスノークの構想は、思っていた程成功しなかった。 アナキンはクローン戦争で共和国軍を日々 指揮しており鍛えられていたが、ベンソロの場合、帝国崩壊後の平時である。 アナキンと違い、ベンソロは経験不足だったのだ。 いくら同じ血が流れていても、環境が左右する。 また、カイロレンはそもそも当たり前のように特殊作戦を体験していたが、特殊作戦の恩恵が分からなかった。当然だ、帝国を体験しなかったから。 帝国の不満、構造的欠陥を意識して初めて、ファーストオーダーの意味が理解できる。プライド元帥などの経験豊かな人材が当てはまる。 これはカイロレン以外の人員にも言える事で、若い人材を好むファーストオーダー特有の問題である。 いかに帝国が疲弊したか経験していなかったから、彼らは銀河全域への侵攻作戦のリスクを想定できなかった。 見方を変えれば、操りやすい人員の集まりなのである...

Zero fight with SF Thai fighter.

The empire when the emperor was alive was an army boasting the largest quantity in the galaxy anyway.
Every soldier was educated thoroughly to attack enemies rather than their own lives.
If it is for the Emperor 's Majesty, it means to carry out the mission with the preparedness to throw out his life.
This representative example is Thai fighter. While unprotected without a shield, it is a light fighter that is preeminent mobility.
If you want to help, if you want to survive, it is a doctrine that attacks enemies before enemies attack.

On the contrary, the rebel armion had a powerful shield on the X wing to increase the survival rate of few pilots. The aircraft becomes large size, equipment such as astrome droid, proton torpedo, hyperdrive etc will be substantial. This makes it possible for X wing not only to participate in battle but also for multipurpose use such as reconnaissance mission, escort mission, information gathering etc.

The former is low cost, mass production. The latter is expensive and small production.
Both have merit demerits, but history demonstrates that the latter is correct.
In the past Pacific War fighting fiercely with the US military Grumman and the Japanese army zero fight, he was betting on the Pacific military. By eliminating the pilot bulletproof plate, the zero fight makes the aircraft considerably lighter, realizes amazing mobility, and repels Grumman one after another. Grumman, on the other hand, gives priority to the
survival rate of the pilot and makes the engine powerful to realize it.
What we can imagine from this is that it takes a long time to train the pilot and it costs. Without a pilot, any high-performance aircraft has no meaning. As a result of comprehensive consideration of them, the cavalry came up to Grumman who made the engine powerful.
Incidentally, if the battle is prolonged, the cost of the engine will be lower due to mass production, and the mobility of the aircraft will also be improved.
In fact the victory recipe is guided by the balance of time and cost.

Well, with the development of technology with the first order rise, the hardware of the same size and performance as the old days is now considerably cheaper. Hyperdrive, shield, proton torpedo and so on.
In other words, if you make the same budget as the old one, you can achieve considerable performance improvement. Thus the shield and HyperDrive were finally loaded in the Thai fighter!
Of course, the escape unit is also standardized.

From the time of the Imperial Army, new tactics that prioritize pilot survival will be devised.
It became possible to fight resistance with each other equally.

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