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注目

デススターの運用コストの高さは異常

  ⚪︎第一、第二デススター 帝国絶世期、デススターは大規模な国家プロジェクトでした。 莫大な資源と労力を投入して皇帝の夢を実現します。 惑星破壊の概念は、恐怖で鎮圧して統治するドクトリンと合致しており、中央集権の独裁体制には好都合でした。 建造に莫大なコストが負担になりますが、完成後も莫大なコストが負担になります。運用コストです。 惑星破壊に要するコスト以外に、搭乗する人員の食料や廃棄物の処理など、どうしても欠かせない。他に設備のメンテナンスから管理に至るまで大変です。地上から完全独立している訳ではなかったのです。 デススターはハイパードライブを装備していましたが、あれだけの巨体を移動させるだけで、莫大な運用コストが必要。 設計上は完璧に機能している筈なのに、実際に使うと問題が露呈します。 ⚪︎スターキラー デススターを教訓に、ファーストオーダーは低コストの惑星破壊兵器を立案します。皇帝亡き後、スノークは効率的な兵器を望んでいた。 使い捨てでもいいんです。ファーストオーダーは画期的なアイデアを採用します。惑星そのもの(イラム)を兵器に転用する。 おそらくサイズミックチャージとかで地上を掘削、惑星のコアを動力源に利用する。一からデススターを建造するよりハードルが低い。 低コストだからレジスタンスに破壊されても、大した損失ではなりません。 最初から破壊される事を前提にしています。スターキラーは使い捨て。 惑星だから、運用コストは生じない。発想の転換。 ⚪︎ジストン級スターデストロイヤー シス・エターナルは、さらに画期的で非凡なシスの発想をします。 受け継がれたライトセーバーの技術すなわちカイバークリスタルの制御ノウハウを、そのまま惑星破壊兵器に応用したと思われる。 惑星破壊の機能の簡素化、簡略化を成功させ、惑星破壊以外も兼ねる精密な攻撃も可能です。ハードルを劇的に低下させた。人員は少なく、昔からのスターデストロイヤーの設計を踏襲できます。 原理は単純だ。カイバークリスタルが収束する太い光刀を永遠に長くして、惑星のコアを突き刺す。ライトセーバーみたいに光刀を制御、調整すれば、惑星のコアを誘爆できる。 運用コストを劇的に低下しただけでなく、使い捨てでない。 何隻も建造できてしまいます。銀河全域の急所に展開するのです。 惑星破壊の権限を独占せずに広める。 もしゲイレ...

Zero fight with SF Thai fighter.

The empire when the emperor was alive was an army boasting the largest quantity in the galaxy anyway.
Every soldier was educated thoroughly to attack enemies rather than their own lives.
If it is for the Emperor 's Majesty, it means to carry out the mission with the preparedness to throw out his life.
This representative example is Thai fighter. While unprotected without a shield, it is a light fighter that is preeminent mobility.
If you want to help, if you want to survive, it is a doctrine that attacks enemies before enemies attack.

On the contrary, the rebel armion had a powerful shield on the X wing to increase the survival rate of few pilots. The aircraft becomes large size, equipment such as astrome droid, proton torpedo, hyperdrive etc will be substantial. This makes it possible for X wing not only to participate in battle but also for multipurpose use such as reconnaissance mission, escort mission, information gathering etc.

The former is low cost, mass production. The latter is expensive and small production.
Both have merit demerits, but history demonstrates that the latter is correct.
In the past Pacific War fighting fiercely with the US military Grumman and the Japanese army zero fight, he was betting on the Pacific military. By eliminating the pilot bulletproof plate, the zero fight makes the aircraft considerably lighter, realizes amazing mobility, and repels Grumman one after another. Grumman, on the other hand, gives priority to the
survival rate of the pilot and makes the engine powerful to realize it.
What we can imagine from this is that it takes a long time to train the pilot and it costs. Without a pilot, any high-performance aircraft has no meaning. As a result of comprehensive consideration of them, the cavalry came up to Grumman who made the engine powerful.
Incidentally, if the battle is prolonged, the cost of the engine will be lower due to mass production, and the mobility of the aircraft will also be improved.
In fact the victory recipe is guided by the balance of time and cost.

Well, with the development of technology with the first order rise, the hardware of the same size and performance as the old days is now considerably cheaper. Hyperdrive, shield, proton torpedo and so on.
In other words, if you make the same budget as the old one, you can achieve considerable performance improvement. Thus the shield and HyperDrive were finally loaded in the Thai fighter!
Of course, the escape unit is also standardized.

From the time of the Imperial Army, new tactics that prioritize pilot survival will be devised.
It became possible to fight resistance with each other equally.

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