スキップしてメイン コンテンツに移動

注目

実務レベルの道具 クローンX

ランパート中将は、戦後処理を担っていました。ターキンから実務上の権限を与えられ、クローンの生き残りに様々な任務を命じます。 カミーノのティポカシティの破壊はその一環です。 ターキンはティポカシティを丸ごと消し去る事を思案していた。 明らかに違法です。実務レベルの暴走です。もし表沙汰になったら、政治レベルは全く把握していない事になります。元老院と実務レベルを乖離させる。元老院が弱っているから可能です。 ランパートは戦後処理を実行させる上で、実務上の権限を握っていました。 元老院の承認はいらないですし、好きに隠蔽できます。 ランパートはターキンに権限を与えられて満足していますが、実行に伴う責任が生じる事を意味します。そのリスクや怖さを意識していなかった、むしろ満足している。ターキンには好都合です。 ランパートには実務レベルの道具がいます。工作員クローンXです。 死んだ筈のクローン兵を工作員に仕立てる実務レベルの実験的試みです。 公には存在しないので、公に認める必要のない違法な工作活動を好きにやらせられます。便利なのです。望む以上の要求を単独で高水準に迅速にこなしてくれます。 高性能なステルス船を与え、装備や兵器は一般に出回っていない。 なんとランパートは元老院議員の暗殺行為まで命じます。 明らかに違法です。しかし実務レベルの処理で片付けられます。 一々、ターキンに報告する必要はないし、政治的束縛は全くない。 好きにやれます。記録に残す必要はない、揉み消せる。 もしクローンXが失敗すれば、別のクローンXをいつでも使えます。 クローンXが自白することはまずない。 皇帝はクローンXの存在を知らないでしょう。 クローンXの正確な規模や実態は闇に葬られます。

Han · Solo Star Wars · Story, impressions. (It is not spoiler)

Well, it was very interesting!
It is the second spin-off work following Rogue One. Although it was not good in the United States, I believed that it is suitable for it because it carries the signs of Star Wars and Disney.
Director is director Ron Howard, who previously directed "Apollo 13".

Because "Apollo 13" was a thorough realism and documentary oriented work, I imagined that this time Han Solo Star Wars story was also documentary
seemingly good.
I was careful about spoilers from disclosure in the United States. I decided not to imagine too much a story or development, do not predict too much, to enter the world of Han solo without prejudice.
I managed to succeed in that attempt!

This work can be called a Disney-like attraction type sensuous Star Wars!

It was a content like traveling the galaxy with instinct, which is different from the final Jedi-like reasoning and image relying on existing knowledge. The target age group felt somewhat conscious of children, but it felt the faithfully the request of Old Fan.
Elements of the Clone Wars are scattered in the Primquar generation. I was very happy.

It is two hours and fifteen minutes long, but it really ended quickly. I think that the unity of the work is wonderful. Truly Directed by Ron Howard!

For example, a scene that carries "Coxicium" in a Falcon and carries the Kessel nebula with tremendous speed. While flying off the attack of the Thai fighter, he is maneuvering, but "coaxium" is a weak delegate of a shock, it is serious if it detonates. Because it watches over the rough maneuver of Falcon on the premise, it is easy to empathize and emotion easily. It is a splendid technique.

The scene of a cold planet like Vandore, the image of the morning sun shining out of the fog was too beautiful and overwhelmed. Is this CG? That's amazing! I would like to praise the ILM for praise.
It was a scene change from a dirty planet in the mire called Mimbang, so I was glad to see Han and Chew! I can not help thinking.
At the beginning, the scene at the Space Port, where the fate of Han and Keira is separate, the angle of the camera is finished in a dynamic picture, so you can see that this time also aims at empathy. At the same time it is unbearably fun to observe asted mesodroids, creatures, and sets.

From the amateur's perspective, Alden Enair Enrique's performance seems to be similar to Harrison Ford.
Emilia Clark was also familiar. It was a different impression from the appearance of Daisy Ridley and Felicity Jones. The performance of Donald Glover and Land Carrigian also carries a splendid scent of smell. The fluency of the droids and the lines of the L3 was also nice.

I want to visit the theater about twice more!

人気の投稿