スキップしてメイン コンテンツに移動

注目

スターダスト計画に分離主義も加担していた

戦時中から始まったスターダスト計画は、帝国の極秘プロジェクトです。 ジオノージアンが作り出した設計を基に、惑星を破壊できる兵器を建造します。 設計段階から分離主義勢力が関与していたのです。 クローン戦争の長期化に頭を悩ますパルパティーンは、戦況を打開できる究極の破壊兵器を建造させます。使う事で戦争を終わらせられる絶対的な兵器です。疲弊した国力を癒せる。 当然、皇帝の夢を叶えるには莫大な資源が必要になります。 クローン戦争における共和国の絶対的勝利に固執していたパルパティーンは、共和国の資源のみでは不十分であると思い知らされます。銀河全域の資源が必要でした。 シディアスが分離主義勢力にもスターダスト計画に資源を投入させればいいのです。 つまり戦争の敵味方双方から投資させます。クローン戦争は勝敗の次元を越え、歴史上過激な戦いで銀河を再構築するのが目的でしたから、戦況が激しく長期化する程、スターダストへの投資が倍増します。 皇帝は、クローンウォーズ計画の原理をスターダスト計画に巧妙に適用したのです。 銀河全域の兵器産業が、そうとは知らずにデススター建造に加担していた。 惑星を一瞬で破壊できる兵器は実現できる。シスに不可能はない。 デススター完成まで戦争を長引かせたかった皇帝でしたが、結局デススターの完成は戦後です。帝国が賠償させた分離主義の資産を使います。 皇帝の忍耐が試されました。クローン戦争をもっと長引かせたいのが本音だったでしょう。 デススターの利用で共和国に絶対的な勝利をもたらすプランに皇帝はこだわっていたが実現しなかった。クローン戦争がもたらしたデススターの破壊力で銀河を驚かせたかったのです。 戦争の長期化泥沼化に頭を悩ましていた皇帝の忍耐が究極の兵器を生んだ。 絶対的な兵器は、第二のクローン戦争を防ぐ。

Han · Solo Star Wars · Story, impressions. (It is not spoiler)

Well, it was very interesting!
It is the second spin-off work following Rogue One. Although it was not good in the United States, I believed that it is suitable for it because it carries the signs of Star Wars and Disney.
Director is director Ron Howard, who previously directed "Apollo 13".

Because "Apollo 13" was a thorough realism and documentary oriented work, I imagined that this time Han Solo Star Wars story was also documentary
seemingly good.
I was careful about spoilers from disclosure in the United States. I decided not to imagine too much a story or development, do not predict too much, to enter the world of Han solo without prejudice.
I managed to succeed in that attempt!

This work can be called a Disney-like attraction type sensuous Star Wars!

It was a content like traveling the galaxy with instinct, which is different from the final Jedi-like reasoning and image relying on existing knowledge. The target age group felt somewhat conscious of children, but it felt the faithfully the request of Old Fan.
Elements of the Clone Wars are scattered in the Primquar generation. I was very happy.

It is two hours and fifteen minutes long, but it really ended quickly. I think that the unity of the work is wonderful. Truly Directed by Ron Howard!

For example, a scene that carries "Coxicium" in a Falcon and carries the Kessel nebula with tremendous speed. While flying off the attack of the Thai fighter, he is maneuvering, but "coaxium" is a weak delegate of a shock, it is serious if it detonates. Because it watches over the rough maneuver of Falcon on the premise, it is easy to empathize and emotion easily. It is a splendid technique.

The scene of a cold planet like Vandore, the image of the morning sun shining out of the fog was too beautiful and overwhelmed. Is this CG? That's amazing! I would like to praise the ILM for praise.
It was a scene change from a dirty planet in the mire called Mimbang, so I was glad to see Han and Chew! I can not help thinking.
At the beginning, the scene at the Space Port, where the fate of Han and Keira is separate, the angle of the camera is finished in a dynamic picture, so you can see that this time also aims at empathy. At the same time it is unbearably fun to observe asted mesodroids, creatures, and sets.

From the amateur's perspective, Alden Enair Enrique's performance seems to be similar to Harrison Ford.
Emilia Clark was also familiar. It was a different impression from the appearance of Daisy Ridley and Felicity Jones. The performance of Donald Glover and Land Carrigian also carries a splendid scent of smell. The fluency of the droids and the lines of the L3 was also nice.

I want to visit the theater about twice more!

人気の投稿