スキップしてメイン コンテンツに移動

注目

デススターの運用コストの高さは異常

  ⚪︎第一、第二デススター 帝国絶世期、デススターは大規模な国家プロジェクトでした。 莫大な資源と労力を投入して皇帝の夢を実現します。 惑星破壊の概念は、恐怖で鎮圧して統治するドクトリンと合致しており、中央集権の独裁体制には好都合でした。 建造に莫大なコストが負担になりますが、完成後も莫大なコストが負担になります。運用コストです。 惑星破壊に要するコスト以外に、搭乗する人員の食料や廃棄物の処理など、どうしても欠かせない。他に設備のメンテナンスから管理に至るまで大変です。地上から完全独立している訳ではなかったのです。 デススターはハイパードライブを装備していましたが、あれだけの巨体を移動させるだけで、莫大な運用コストが必要。 設計上は完璧に機能している筈なのに、実際に使うと問題が露呈します。 ⚪︎スターキラー デススターを教訓に、ファーストオーダーは低コストの惑星破壊兵器を立案します。皇帝亡き後、スノークは効率的な兵器を望んでいた。 使い捨てでもいいんです。ファーストオーダーは画期的なアイデアを採用します。惑星そのもの(イラム)を兵器に転用する。 おそらくサイズミックチャージとかで地上を掘削、惑星のコアを動力源に利用する。一からデススターを建造するよりハードルが低い。 低コストだからレジスタンスに破壊されても、大した損失ではなりません。 最初から破壊される事を前提にしています。スターキラーは使い捨て。 惑星だから、運用コストは生じない。発想の転換。 ⚪︎ジストン級スターデストロイヤー シス・エターナルは、さらに画期的で非凡なシスの発想をします。 受け継がれたライトセーバーの技術すなわちカイバークリスタルの制御ノウハウを、そのまま惑星破壊兵器に応用したと思われる。 惑星破壊の機能の簡素化、簡略化を成功させ、惑星破壊以外も兼ねる精密な攻撃も可能です。ハードルを劇的に低下させた。人員は少なく、昔からのスターデストロイヤーの設計を踏襲できます。 原理は単純だ。カイバークリスタルが収束する太い光刀を永遠に長くして、惑星のコアを突き刺す。ライトセーバーみたいに光刀を制御、調整すれば、惑星のコアを誘爆できる。 運用コストを劇的に低下しただけでなく、使い捨てでない。 何隻も建造できてしまいます。銀河全域の急所に展開するのです。 惑星破壊の権限を独占せずに広める。 もしゲイレ...

Achievements of JJ Abrams

Film director JJ Abrams was hit by Star Wars again after a decade of void. With the awakening of the Force, Star Wars was brought back to its origin, and the simple and clear creation attracted much support.
It is a man who Lucas anticipated. After all the Jewish system is amazing. His skills are well praised. The point I admire is the revamped Stormtrooper helmet. It became easier for the actor to wear to see the front.

Star Wars' work always follows the latest technology at the time. This is what Lucas decided. It is well known that technology cannot keep up with Lucas's imagination.
At that time, it was not CG, so I couldn't shoot a jumping Yoda shot, couldn't make a large set like Coruscant, and problems with the Stormtrooper helmet.
The Imperial Army soldier's helmet was carefully designed and examined, but faced a practical problem where the visor was difficult to see and difficult to see. If you don't give priority to the design, it will become a mediocre shape, so this problem was not solved.

Then, with the dramatic improvement in filmmaking technology, Lucas began to work on Prequel. With the advent of CG, we finally have a chance to solve the helmet problem that has plagued him! The solution is a novel idea that the actors don't wear helmets and battle armor, but draw the soldiers themselves in CG. There is no need for a human to wear a helmet, that is, a shape that is difficult to see in front is acceptable. Since the innovative shape can be adopted, the width of the design has expanded! The birth of a clone trooper. Republican soldiers, between Jango Fett and Stormtrooper, grow into characters that symbolize the clone war.

Lucas seemed very happy, but this design was a pros and cons. Certainly, the design was a masterpiece, but since the practicality was completely abandoned, there was a painful opinion that it was not suitable for cosplay.

And JJ who succeeded Lucas takes this problem seriously. We will consider whether it is possible to improve the hardware of the helmet with the latest technology without relying only on CG technology. If practical problems can be overcome, actors can wear and play troopers, opening up the possibility of return to origin. The cosplayer is also very happy. Boyega was easy to play.

Rather than just pursuing an extension of CG technology, the attempt to invest technology in hardware such as props, costumes, and sets was right.

人気の投稿