スキップしてメイン コンテンツに移動

注目

デススターの運用コストの高さは異常

  ⚪︎第一、第二デススター 帝国絶世期、デススターは大規模な国家プロジェクトでした。 莫大な資源と労力を投入して皇帝の夢を実現します。 惑星破壊の概念は、恐怖で鎮圧して統治するドクトリンと合致しており、中央集権の独裁体制には好都合でした。 建造に莫大なコストが負担になりますが、完成後も莫大なコストが負担になります。運用コストです。 惑星破壊に要するコスト以外に、搭乗する人員の食料や廃棄物の処理など、どうしても欠かせない。他に設備のメンテナンスから管理に至るまで大変です。地上から完全独立している訳ではなかったのです。 デススターはハイパードライブを装備していましたが、あれだけの巨体を移動させるだけで、莫大な運用コストが必要。 設計上は完璧に機能している筈なのに、実際に使うと問題が露呈します。 ⚪︎スターキラー デススターを教訓に、ファーストオーダーは低コストの惑星破壊兵器を立案します。皇帝亡き後、スノークは効率的な兵器を望んでいた。 使い捨てでもいいんです。ファーストオーダーは画期的なアイデアを採用します。惑星そのもの(イラム)を兵器に転用する。 おそらくサイズミックチャージとかで地上を掘削、惑星のコアを動力源に利用する。一からデススターを建造するよりハードルが低い。 低コストだからレジスタンスに破壊されても、大した損失ではなりません。 最初から破壊される事を前提にしています。スターキラーは使い捨て。 惑星だから、運用コストは生じない。発想の転換。 ⚪︎ジストン級スターデストロイヤー シス・エターナルは、さらに画期的で非凡なシスの発想をします。 受け継がれたライトセーバーの技術すなわちカイバークリスタルの制御ノウハウを、そのまま惑星破壊兵器に応用したと思われる。 惑星破壊の機能の簡素化、簡略化を成功させ、惑星破壊以外も兼ねる精密な攻撃も可能です。ハードルを劇的に低下させた。人員は少なく、昔からのスターデストロイヤーの設計を踏襲できます。 原理は単純だ。カイバークリスタルが収束する太い光刀を永遠に長くして、惑星のコアを突き刺す。ライトセーバーみたいに光刀を制御、調整すれば、惑星のコアを誘爆できる。 運用コストを劇的に低下しただけでなく、使い捨てでない。 何隻も建造できてしまいます。銀河全域の急所に展開するのです。 惑星破壊の権限を独占せずに広める。 もしゲイレ...

First Order Plan: Highly flexible organization

From ancient times, it has been important to deal with all kinds of unforeseen circumstances and act quickly. Even with a long and elaborate plan, sudden changes can occur.

The emperor was surprised by many enemies during his lifetime. He was forced to respond flexibly many times.

He admits that the empire was dangerous if he made a mistake. With that in mind, he made Snork create a flexible and agile organization. Being smaller than it was in the empire was convenient in that respect.


Consistently from the time of the empire, it was important to achieve the emperor's orders accurately and quickly. However, once the content was announced, it could not be easily changed. The emperor relied heavily on Lord Vader each time, but Vader was also limited. This is why Lord Vader was removed from the ranks of the empire and made objective.


In particular, the slow destruction of the Death Star frustrated the emperor. Despite the tremendous cost of completion, there was clearly a problem with agility. Addressing this issue was an urgent task for the empire. How good would the empire be if the emperor could easily switch to destroy the planet!


The root cause may be that the rule structure became fixed as the emperor continued to take full control. Besides, the size of the organization was too large and there was no opportunity to reform the control structure later.

The solution was for the emperor to disguise his death and have Snork reorganize the empire as a first order.


With the latest technology, we have adopted a flexible system that quickly shifts the chain of command. I'm assuming that Snork is dead or even unforeseen. He made him anticipate the contingency in every respect than the empire. This has significantly reduced the probability that the First Order plan will fail. Transfer command from Snork to Kylo Ren. In the old empire, it's a dysfunction.


All systems that make up the First Order can be switched instantly. In other words, there is no clearly pure concept of a single command tower. All ships are linked at a high level. Complement each other and do each other. Especially the evolution in communication systems and sharing of weapons was tremendous.


Even if it was damaged by an external attack, it was dispersed, so it had the advantage of being able to be quickly minimized. Minimizing damage is important for small troops. Even if Premacy is destroyed, it is possible to quickly migrate the system to Stedfast.

Since it has a small number of weapons compared to the empire, it is a benefit that a high cost can be spent on each battleship. If it is lost or destroyed, it will be a big blow, and each ship is valuable. The loss of the Starkiller base was serious.


Snork carefully devised a Starkiller destruction order and an invasion plan, but was forced to change the timing shortly before. It was the moment when the flexibility of the first order was demonstrated.

人気の投稿