スキップしてメイン コンテンツに移動

注目

ISBの前身はクローン情報部

ジェダイは戦時中、水面下でシス卿を探っていました。元老院を監視、クローン戦争を背後で操るシディアスを追っていたのです。 パルパティーンに進捗を報告する訳ですが、終戦までシディアスの正体を暴けませんでした。 ジェダイは、パルパティーンの周囲の人間がシディアスの影響下にあると断定。パルパティーン自身がシディアスでないのは、彼が既に銀河を支配していたからです。目の前にシス卿がいて、生かされていた事実がわからなかった。 ジェダイの目を掻い潜り、ジェダイをオーダー66で粛清した皇帝は、ジェダイが戦争を画策して、共和国そのものを独裁体制に作り変えていたというシナリオを元老院に植え付けます。 皇帝が怒ったのは、ジェダイが意図して戦争を長引かせた事すなわちグリーヴァスを逃していた実態です。これは歪曲された実態ですが、シディアスの悪事をジェダイの悪事とする事で、説明が成り立ちます。 その為に戦時中シディアスは、グリーヴァスを逃し続けました。 パルパティーンはジェダイの報告やクローン情報部からの報告に基づき、グリーヴァスに最適な逃げ道を密かに提供していたのです。 グリーヴァスは事前の命令により、容易に戦闘エリアを銀河全域に拡大できました。シディアスからの情報の確かさに驚愕していた程です。数々の巧妙な作戦をしてきた。 他にも、ドゥークーや分離主義幹部の所在を共和国に察知されないように計らいます。ドゥークーは最も容易くコルサントに出入りさせられました。まさか敵陣のトップがコルサントに何度も出入りしていたとは、ジェダイは想像していなかったでしょう。 「我々の通信を傍受できる程、情報部が優れているとでも思ったか?」 こうした水面下のシス卿の動きを、クローン情報部は察知していました。 パルパティーンは報告を要求しますが、クローン情報部は先にジェダイに接触してしまいます。シディアスについて勘付いているクローン情報部を侮れない。 クローン情報部はジェダイと共に、シス卿を追っていたのです。 戦後、ジェダイの陰謀を元老院に説明する過程で、皇帝はシディアスの痕跡を抹消します。クローン情報部を解体します。(始末に自ら手を下す) シス卿の存在を否定、シディアスはジェダイの作り話であったとされます。 ドゥークーとパルパティーンの闇の関係、ジェダイを欺いていたメカニズムを葬ります。 皇帝は、クローン戦争が長引いた...

Favreau's daring attempt


The content on the platform has grown considerably. The initial canon-driven skeleton is now complete, with more content expanding the Star Wars universe.


The world that Lucas has built over the years is understood by many people, which helps them experience the growing content. It gives you an experience like no other entertainment.


In order to strengthen the platform, it was necessary to complete and distribute dramas and animations in a short period of time. It all depends on how well you can develop a high-quality work in a short period of time.


Therefore, we adopt a production method that integrates multiple pieces at the same time.


By reusing production resources and reducing costs, it is possible to complete in a short time. For example, CG models, costumes, sets, props, etc. Since settings that are common and intertwined with each other naturally occur, the persuasiveness and consistency of the story increases.


Director Favreau, who fully led this method and production system, set up a bold policy next.


It is an attempt to comprehensively integrate all dramas set in the same period and make it into one movie.

It makes sense because all works, even stand-alone works, are integrated, coherent, and common to each other. It is a translation that becomes one movie work on the extra time of each drama.


Since the production of each drama is simply integrated into the production of one movie work, no new costs or labor are required. The new technology volume etc. should be used like a drama.

You can make a movie for less money.

By the way, one movie is much shorter than the total listening time of each drama.


And above all, the content will not be a waste. Since the movie is made on the premise that drama viewers will see it, the comprehension and empathy are immeasurable due to the persuasiveness of the story and the intertwined settings.


You can experience the ending of the drama in the theater. Aren't you excited?


There were high hurdles and constraints in producing a theatrical version of any entertainment work.

It was a challenge to overcome it, but it can be cleared with this method and production system.

人気の投稿