スキップしてメイン コンテンツに移動

注目

ヴェイダー卿がFOを率いていたら理想

機敏で機動的な帝国は皇帝の目標だった。 帝国の肥大化は負担となり、国家運営、安全保障、体制維持、全てにおいて疲弊していたのだ。 反乱分子をもっと早いうちに叩ければ、後々あらゆる労力とコストが低下していたに違いない。 結局、皇帝の死により体制は崩壊する。独裁体制の限界だ。 ヴェイダー卿は皇帝に献身していたが、帝国の在り方に懸念を抱いていたと思われる。つまらない政治的束縛に縛られず、内部を横断して迅速な行動を認められる暗黒卿だったが、不十分であった。帝国の構造的欠陥、太り過ぎていて、力強いが鈍いのだ。 おそらく帝国が資源と労力、コストを無限に使える発想に端を発する。 何の制限も設けなかったせいで、不効率を招く温床になっていたのだ。 限りある資源を最小限に使う発想は帝国になかったのだ。 すなわち特殊作戦を主体にした非国家主体である。 そもそも反乱分子をもっと早いうちに叩ければ、後々あらゆる労力とコストが低下していた。その反省である。何より低コストだから、軽く機敏で機動的だ。 もしヴェイダー卿が生きていたら、率いさせたかった。スノークはヴェイダー卿を意識していた。ヴェイダーと同じように、カイロレンにやらせたかったのだ。 しかしカイロレンは力不足であり、ヴェイダーに匹敵しない。 ヴェイダーほどのフォース感応者でないのだ。 「お前はヴェイダーではない、マスクを被った子供よ」 特殊作戦をカイロレンにやらせて、あらゆるコストを低下させるスノークの構想は、思っていた程成功しなかった。 アナキンはクローン戦争で共和国軍を日々 指揮しており鍛えられていたが、ベンソロの場合、帝国崩壊後の平時である。 アナキンと違い、ベンソロは経験不足だったのだ。 いくら同じ血が流れていても、環境が左右する。 また、カイロレンはそもそも当たり前のように特殊作戦を体験していたが、特殊作戦の恩恵が分からなかった。当然だ、帝国を体験しなかったから。 帝国の不満、構造的欠陥を意識して初めて、ファーストオーダーの意味が理解できる。プライド元帥などの経験豊かな人材が当てはまる。 これはカイロレン以外の人員にも言える事で、若い人材を好むファーストオーダー特有の問題である。 いかに帝国が疲弊したか経験していなかったから、彼らは銀河全域への侵攻作戦のリスクを想定できなかった。 見方を変えれば、操りやすい人員の集まりなのである...

Favreau's daring attempt


The content on the platform has grown considerably. The initial canon-driven skeleton is now complete, with more content expanding the Star Wars universe.


The world that Lucas has built over the years is understood by many people, which helps them experience the growing content. It gives you an experience like no other entertainment.


In order to strengthen the platform, it was necessary to complete and distribute dramas and animations in a short period of time. It all depends on how well you can develop a high-quality work in a short period of time.


Therefore, we adopt a production method that integrates multiple pieces at the same time.


By reusing production resources and reducing costs, it is possible to complete in a short time. For example, CG models, costumes, sets, props, etc. Since settings that are common and intertwined with each other naturally occur, the persuasiveness and consistency of the story increases.


Director Favreau, who fully led this method and production system, set up a bold policy next.


It is an attempt to comprehensively integrate all dramas set in the same period and make it into one movie.

It makes sense because all works, even stand-alone works, are integrated, coherent, and common to each other. It is a translation that becomes one movie work on the extra time of each drama.


Since the production of each drama is simply integrated into the production of one movie work, no new costs or labor are required. The new technology volume etc. should be used like a drama.

You can make a movie for less money.

By the way, one movie is much shorter than the total listening time of each drama.


And above all, the content will not be a waste. Since the movie is made on the premise that drama viewers will see it, the comprehension and empathy are immeasurable due to the persuasiveness of the story and the intertwined settings.


You can experience the ending of the drama in the theater. Aren't you excited?


There were high hurdles and constraints in producing a theatrical version of any entertainment work.

It was a challenge to overcome it, but it can be cleared with this method and production system.

人気の投稿