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注目

デドラ・ミーロはファーストオーダーを夢見ていた

⚪︎帝国内部での不満 ISBの監査官デドラミーロは、反乱分子の脅威アクシスを早い段階に見抜き警告していた。散発的に見られる反乱活動が実は組織的に統制されていたのだ。 中央集権的にゆっくり考え、脅威が実際に見えてから大胆に対処する帝国には、早い段階から分かっていなかった。中央集権の弊害である。 ISB内部においても、出世欲の為に保身に走る人材が多かった。純粋に帝国の為に考え行動しない。体制維持に貢献する事が素晴らしいと見なされ、熾烈な派閥争いと権力闘争を繰り広げ疲弊していたのである。 ⚪︎ユラーレンは分からない 反乱分子の脅威を強く警告していたにも関わらず、上層部には届かない。実際に目に見える分かりやすい脅威でないので、軽視されるのだ。早い段階で反乱分子を叩ければ、後の帝国は安泰だった筈だが、適切に対処できていなかった。これが当時の帝国である。 ⚪︎スローンは理解者 デドラミーロが正しかった事は後の帝国が証明するが、戦時下で構築された帝国の仕組みでは無理であった。後に皇帝は悔しがっている。 一番分かっていたのはスローンだろう。提督の立場で帝国の欠陥を指摘したかったが、体制維持に反する意見は言えないのである。デドラミーロ同様、帝国に対して不満を持っていた。スローンが考案していた先進的な帝国について、デドラミーロが共感する事は多かった筈だ。デドラミーロのレポートをスローンが読むべきだ。 ⚪︎イエスマンではない デドラミーロは皇帝の周囲を固めるモフたちを裏で軽蔑していた。ターキンが代表格である。スターダスト計画が徐々に表面化する訳だが、スコープに捉えるべきは大きな惑星でなく、反乱分子の工作員キャシアン・アンドーとアクシスである。 大き過ぎる大砲で惑星を丸ごと破壊するのではなく、ピンポイントで素早く低コストで始末した方が有益だった筈だ。キャシアンアンドーを始末できていれば、後に帝国が反乱に悩ませられる事はなかっただろう。勿体ない。 結局、スローンがファーストオーダー計画に着手するのは、皇帝の死後である。遅過ぎる。デドラミーロの警告から大分経つ。 帝国は皇帝とヴェイダー卿、デススター(二隻)、ターキンを失っても、反乱を止める事は出来なかった。 新共和国は敗北した帝国を裁く訳だが、帝国内部で早い段階から警告していたデドラミーロに驚く。帝国の欠陥を見事に表していた。にも関わらず軽視

Attempt to recreate Lucas' filmmaking style

The sequence is being verified in preparation for the production of the theatrical version of EP X. (Sorry for being so bossy.)

It seems that they are examining not only the sequence as a movie work, but also the production system and process. The Rise of Skywalker was forced to follow a short, forced schedule that was unreasonable.


For the production system and process, I would like you to refer to the highly acclaimed prequels.

By carefully investing time and money, we allow the audience to experience a profound worldview and atmosphere. Complete EP X, which is like a prequel. This is because a level of perfection is required that cannot be experienced in dramas.


Dare to adopt methods that are not in keeping with the times. Just because the world moves so fast, I don't want people to rush to release it in theaters.

If you are a professional who has successfully created a short-term forced schedule, I would like you to seriously try to follow in the footsteps of Lucas.


Elevate the status of designers and make them dominant.

Most sci-fi movies have the designers come up with the design after developing the story, but Lucas did the opposite. He was simultaneously working on design work such as mecha, locations, and concept art, as well as writing the script.

Lucas's method has been preserved in video form, so it can be used as a reference.


The focus on location has been revived, and new vehicles have been introduced.

I think they will use ILM's highest level graphic technology, which surpasses EP3's CG. Of course, Sequel's resources will also be used. CG technology itself has advanced considerably, so it is possible to achieve visual beauty that surpasses that of the prequels. I have high hopes for Mr. John Knoll's skills.


It happens every three years, but dramas can be streamed during that time. However, since the production period is long, care must be taken in controlling information. This method was safe in the past, but it is dangerous in today's SNS society.


(I was really lucky to be able to experience the visual beauty of the prequels in real time in the past. Thank you, Lucas. People who started watching the prequels wouldn't understand. Even if video technology advances by leaps and bounds, time Nowadays, we don't have a lot of money to spend. Time is precious.) (The factors that have made us a speedy society are improvements in the processing power of processors and lower prices of processors.)

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