スキップしてメイン コンテンツに移動

注目

キャシアン・アンドー S2 第四週 感想(ネタバレ注意)

⚪︎アクシスの特定 デドラミーロはアクシス担当から外れていたが、遂にルーセン・レイエルに辿り着く。ISB近くの骨董品店にアクシスが潜伏していた事実に驚愕します。 中央集権に動く帝国は、反乱分子の散発的な統制に頭を焼いており、縦割り構造の欠陥が露呈していた。不可能であると思われたアクシス特定は、内部で驚かれた。 デドラミーロはこれまで帝国の規律や手順に違反していたが、遂に一線を越える。 デススターに関する機密に違法アクセスしてしまう。極秘事項であり、デドラミーロの権限を逸脱しています。縦割りを無視、「一人で」横断的に考えた末の特定でした。 デススターに関する機密、ジェダのパルチザンが骨董品店主と会っていた記録が決定的になったのです。 帝国はスターダストに関する情報を機密にしていたので、それに伴うアクシスに関する情報も機密にしてしまっていた。だからISBはアクシスを特定できなかったのです。 ⚪︎アクシス特定を評価しないクレニック 機密にしていたクレニックは憤慨する。 「一人」でルーセン・レイエルを捜索したミーロを叱責する。 帝国の規律や手順に違反してまで、スターダストを知りたかったのか。 デドラミーロ以外に、スターダスト計画に関する機密「デススター」を知った者がいないか追及する。 同時にデドラは、ゴーマンの虐殺の実行役であります。 見方を変えれば、これまでデススター機密のせいで、アクシスを特定できなかったのです。もしくは、アクシスがデススター機密に含まれなければ、ミーロはもっと早くルーセンに辿り着いていただろう。 長年、デドラミーロが警告していたアクシスの脅威は確かであり、反乱同盟の前兆でありました。アクシスを早い段階で叩ければ、帝国はその後、反乱分子に悩まされることはなかったのです。 中央集権体制の弊害、縦割りの弊害など、帝国の欠陥が露呈している。 しかしデススターに関する機密事項の違法なアクセスにより、クレニックはデドラミーロの違反行為と捉える。機密漏洩を恐れている。 アクシスを特定できた筈なのに、スターダストを知ってしまった事で、仇になる。 機密の仕方は難しい。 ⚪︎スターダストを知ったルーセン ISB内部のスパイによりルーセンは真相を知った。 アクシス捜査網が狭まる中、スパイを口封じして証拠隠滅を図る。 ルーセンは、反乱ネットワークを守れた。他の諜報員を救ったの...

Attempt to recreate Lucas' filmmaking style

The sequence is being verified in preparation for the production of the theatrical version of EP X. (Sorry for being so bossy.)

It seems that they are examining not only the sequence as a movie work, but also the production system and process. The Rise of Skywalker was forced to follow a short, forced schedule that was unreasonable.


For the production system and process, I would like you to refer to the highly acclaimed prequels.

By carefully investing time and money, we allow the audience to experience a profound worldview and atmosphere. Complete EP X, which is like a prequel. This is because a level of perfection is required that cannot be experienced in dramas.


Dare to adopt methods that are not in keeping with the times. Just because the world moves so fast, I don't want people to rush to release it in theaters.

If you are a professional who has successfully created a short-term forced schedule, I would like you to seriously try to follow in the footsteps of Lucas.


Elevate the status of designers and make them dominant.

Most sci-fi movies have the designers come up with the design after developing the story, but Lucas did the opposite. He was simultaneously working on design work such as mecha, locations, and concept art, as well as writing the script.

Lucas's method has been preserved in video form, so it can be used as a reference.


The focus on location has been revived, and new vehicles have been introduced.

I think they will use ILM's highest level graphic technology, which surpasses EP3's CG. Of course, Sequel's resources will also be used. CG technology itself has advanced considerably, so it is possible to achieve visual beauty that surpasses that of the prequels. I have high hopes for Mr. John Knoll's skills.


It happens every three years, but dramas can be streamed during that time. However, since the production period is long, care must be taken in controlling information. This method was safe in the past, but it is dangerous in today's SNS society.


(I was really lucky to be able to experience the visual beauty of the prequels in real time in the past. Thank you, Lucas. People who started watching the prequels wouldn't understand. Even if video technology advances by leaps and bounds, time Nowadays, we don't have a lot of money to spend. Time is precious.) (The factors that have made us a speedy society are improvements in the processing power of processors and lower prices of processors.)

人気の投稿