スキップしてメイン コンテンツに移動

注目

ヴェイダー卿がFOを率いていたら理想

機敏で機動的な帝国は皇帝の目標だった。 帝国の肥大化は負担となり、国家運営、安全保障、体制維持、全てにおいて疲弊していたのだ。 反乱分子をもっと早いうちに叩ければ、後々あらゆる労力とコストが低下していたに違いない。 結局、皇帝の死により体制は崩壊する。独裁体制の限界だ。 ヴェイダー卿は皇帝に献身していたが、帝国の在り方に懸念を抱いていたと思われる。つまらない政治的束縛に縛られず、内部を横断して迅速な行動を認められる暗黒卿だったが、不十分であった。帝国の構造的欠陥、太り過ぎていて、力強いが鈍いのだ。 おそらく帝国が資源と労力、コストを無限に使える発想に端を発する。 何の制限も設けなかったせいで、不効率を招く温床になっていたのだ。 限りある資源を最小限に使う発想は帝国になかったのだ。 すなわち特殊作戦を主体にした非国家主体である。 そもそも反乱分子をもっと早いうちに叩ければ、後々あらゆる労力とコストが低下していた。その反省である。何より低コストだから、軽く機敏で機動的だ。 もしヴェイダー卿が生きていたら、率いさせたかった。スノークはヴェイダー卿を意識していた。ヴェイダーと同じように、カイロレンにやらせたかったのだ。 しかしカイロレンは力不足であり、ヴェイダーに匹敵しない。 ヴェイダーほどのフォース感応者でないのだ。 「お前はヴェイダーではない、マスクを被った子供よ」 特殊作戦をカイロレンにやらせて、あらゆるコストを低下させるスノークの構想は、思っていた程成功しなかった。 アナキンはクローン戦争で共和国軍を日々 指揮しており鍛えられていたが、ベンソロの場合、帝国崩壊後の平時である。 アナキンと違い、ベンソロは経験不足だったのだ。 いくら同じ血が流れていても、環境が左右する。 また、カイロレンはそもそも当たり前のように特殊作戦を体験していたが、特殊作戦の恩恵が分からなかった。当然だ、帝国を体験しなかったから。 帝国の不満、構造的欠陥を意識して初めて、ファーストオーダーの意味が理解できる。プライド元帥などの経験豊かな人材が当てはまる。 これはカイロレン以外の人員にも言える事で、若い人材を好むファーストオーダー特有の問題である。 いかに帝国が疲弊したか経験していなかったから、彼らは銀河全域への侵攻作戦のリスクを想定できなかった。 見方を変えれば、操りやすい人員の集まりなのである...

Attempt to recreate Lucas' filmmaking style

The sequence is being verified in preparation for the production of the theatrical version of EP X. (Sorry for being so bossy.)

It seems that they are examining not only the sequence as a movie work, but also the production system and process. The Rise of Skywalker was forced to follow a short, forced schedule that was unreasonable.


For the production system and process, I would like you to refer to the highly acclaimed prequels.

By carefully investing time and money, we allow the audience to experience a profound worldview and atmosphere. Complete EP X, which is like a prequel. This is because a level of perfection is required that cannot be experienced in dramas.


Dare to adopt methods that are not in keeping with the times. Just because the world moves so fast, I don't want people to rush to release it in theaters.

If you are a professional who has successfully created a short-term forced schedule, I would like you to seriously try to follow in the footsteps of Lucas.


Elevate the status of designers and make them dominant.

Most sci-fi movies have the designers come up with the design after developing the story, but Lucas did the opposite. He was simultaneously working on design work such as mecha, locations, and concept art, as well as writing the script.

Lucas's method has been preserved in video form, so it can be used as a reference.


The focus on location has been revived, and new vehicles have been introduced.

I think they will use ILM's highest level graphic technology, which surpasses EP3's CG. Of course, Sequel's resources will also be used. CG technology itself has advanced considerably, so it is possible to achieve visual beauty that surpasses that of the prequels. I have high hopes for Mr. John Knoll's skills.


It happens every three years, but dramas can be streamed during that time. However, since the production period is long, care must be taken in controlling information. This method was safe in the past, but it is dangerous in today's SNS society.


(I was really lucky to be able to experience the visual beauty of the prequels in real time in the past. Thank you, Lucas. People who started watching the prequels wouldn't understand. Even if video technology advances by leaps and bounds, time Nowadays, we don't have a lot of money to spend. Time is precious.) (The factors that have made us a speedy society are improvements in the processing power of processors and lower prices of processors.)

人気の投稿