スキップしてメイン コンテンツに移動

注目

ドゥークーは勝負相手が欲しかった

マスタードゥークーの脱退、すなわち失われた20人はジェダイ騎士団の損失です。 彼らは気高いオーダーの理想と現実のギャップに失望していた。 堕落した共和国政府に仕えるオーダーは、王族のように特権を行使、胡座をかいていました。正義の方向性を失い、目の前の脅威を真剣に捉えていなかったのです。 選ばれし者の発見、クワイガンの死、サイフォディアスの暗殺、カミーノ政府との契約など、ドゥークーはシスの悪事に加担、手を汚していきます。 オーダーに仕える価値はもうない。 シディアス卿にとって、ドゥークーは大変利用価値のある逸材でした。 ダークサイドに魅了され、銀河に新しい秩序を求めており、カリスマ性がある。 プレイガスと共に考案した大いなる計画を実行する上で、重要なコマになるでしょう。 ドゥークーは弟子のクワイガンを失い、シディアスは弟子のモールを失った。 フォースの共感により、善意で寄り添われるドゥークーはシディアスに魅了されていく。 これまで何度もパルパティーンと会って話してきましたが、オーダーの他のジェダイとは違い、フォースに甘えず、共和国の堕落を真剣に捉えていた。 大いなる計画は、銀河をより良く再構築できると約束します。 パルパティーンはドゥークーに正体を明かしましたが、こんなに身近にシスが大胆に暗躍していた事実に驚愕しました。では評議会に正直に報告して、シスの悪事を暴く? そうではなく、シディアスの主張を聞いてみれば、意外と自身の崇高な目標と似通った点が多かったのです。これが誘惑です。 シディアスはオーダーの人材は、犠牲者と揶揄します。 例えばクワイガンに創造性を教えましたが、評議会は評価してくれなかった。 クワイガン自身、オーダーはフォースをプログラムする場に変わってしまったと嘆いていましたが、まさにその通りです。 目の前の脅威を見過ごして、胡座をかき、硬直化、正義の方向性を失ったオーダーは愚か者の集まり。こんな輩にフォースを行使させたくない。 シディアスは、ドゥークーがマカシに熟達しているを実際に知っていました。 古き剣術を極めたドゥークーは、オーダーの中で最強の決闘者であると認められていた。これにシスの訓練を施せば、いずれ裏切ったジェダイと闘わせられます。マカシの風化を嘆き、せっかく卓越しているのに勿体無いと寄り添います。 マカシを行使できる剣の使い手を求めていた寂し...

Attempt to recreate Lucas' filmmaking style

The sequence is being verified in preparation for the production of the theatrical version of EP X. (Sorry for being so bossy.)

It seems that they are examining not only the sequence as a movie work, but also the production system and process. The Rise of Skywalker was forced to follow a short, forced schedule that was unreasonable.


For the production system and process, I would like you to refer to the highly acclaimed prequels.

By carefully investing time and money, we allow the audience to experience a profound worldview and atmosphere. Complete EP X, which is like a prequel. This is because a level of perfection is required that cannot be experienced in dramas.


Dare to adopt methods that are not in keeping with the times. Just because the world moves so fast, I don't want people to rush to release it in theaters.

If you are a professional who has successfully created a short-term forced schedule, I would like you to seriously try to follow in the footsteps of Lucas.


Elevate the status of designers and make them dominant.

Most sci-fi movies have the designers come up with the design after developing the story, but Lucas did the opposite. He was simultaneously working on design work such as mecha, locations, and concept art, as well as writing the script.

Lucas's method has been preserved in video form, so it can be used as a reference.


The focus on location has been revived, and new vehicles have been introduced.

I think they will use ILM's highest level graphic technology, which surpasses EP3's CG. Of course, Sequel's resources will also be used. CG technology itself has advanced considerably, so it is possible to achieve visual beauty that surpasses that of the prequels. I have high hopes for Mr. John Knoll's skills.


It happens every three years, but dramas can be streamed during that time. However, since the production period is long, care must be taken in controlling information. This method was safe in the past, but it is dangerous in today's SNS society.


(I was really lucky to be able to experience the visual beauty of the prequels in real time in the past. Thank you, Lucas. People who started watching the prequels wouldn't understand. Even if video technology advances by leaps and bounds, time Nowadays, we don't have a lot of money to spend. Time is precious.) (The factors that have made us a speedy society are improvements in the processing power of processors and lower prices of processors.)

人気の投稿